Dziecko jest:

  1. ciekawe świata,
  2. ufne w stosunku do nauczycieli,
  3. radosne,
  4. aktywnie uczestniczące w życiu przedszkola,
  5. twórcze i samodzielne w działalności zabawowej i edukacyjnej podejmowanej na rzecz własnego rozwoju,
  6. odpowiedzialne i obowiązkowe,
  7. kulturalne i tolerancyjne,
  8. świadome zagrożeń.

Model absolwenta:
Dziecko kończące przedszkole potrafi dobrze funkcjonować w roli ucznia, wykazuje :

  1. motywację do uczenia się i do wysiłku intelektualnego,
  2. zainteresowanie treściami nauczania, chęć poznawania czegoś nowego,
  3. umiejętność przyswajania nowych pojęć, logicznego myślenia, korzystania z posiadanych wiadomości, uważnego słuchania,
  4. umiejętność koncentracji, pracy przez dłuższy czas, wytrwałość,
  5. umiejętność współpracy w grupie,
  6. umiejętność radzenia sobie z trudnościami,
  7. tolerancję wobec innych, odmiennych postaw, przekonań,
  8. samodzielność,
  9. odporność na stres (sytuacje problemowe, konflikty z kolegami)

Dziecko kończące przedszkole posiada:

  1. zdolność do obdarzania innych uwagą i porozumiewania się w zrozumiały dla nich sposób
  2. wyobrażenie o obowiązkach wynikających z roli ucznia
  3. podstawową wiedzę o świecie;

Dziecko kończące przedszkole umie:

  1. cieszyć się z własnych osiągnięć i odczuwać satysfakcję, gdy samodzielnie wykona zadanie,

Dziecko kończące przedszkole rozumie, zna, przestrzega:

  1. prawa dziecka i respektuje prawa innych ludzi,
  2. zasady bezpieczeństwa, zasad higieny, dbałości o zdrowie i sprawność fizyczną
  3. zasady kultury współżycia, postępowania,
  4. kulturę i dziedzictwo własnego regionu, symbole narodowe,
  5. potrzebę szanowania przyrody i środowiska;

Dziecko kończące przedszkole nie obawia się:

  1. występować publicznie - reprezentować grupę, przedszkole,
  2. chwalić się swoimi pomysłami, osiągnięciami, sukcesami,
  3. wykazywać inicjatywy w działaniu,
  4. wyrażania swoich uczuć;

Dziecko ma prawo do:

  1. życia i rozwoju,
  2. swobody myśli, sumienia i wyznania,
  3. aktywnej, serdecznej miłości i ciepła,
  4. spokoju i samotności, gdy tego chce,
  5. odseparowania się jako osoba również od dorosłych lub innych dzieci,
  6. snu lub wypoczynku, jeśli jest zmęczone,
  7. indywidualnego procesu rozwoju i własnego tempa tego rozwoju,
  8. pomocy i ochrony przy pokonywaniu przeżyć wywołanych przemocą,
  9. wypowiedzi i aktywnej dyskusji z dorosłymi i dziećmi,
  10. wspólnoty i solidarności w grupie,
  11. aktywnego kształtowania kontaktów socjalnych i otrzymania w tym pomocy,
  12. zabawy i wyboru towarzyszy zabaw,
  13. pomocy ze strony dorosłych i kontaktów z nimi na zasadzie równouprawnienia,
  14. nauki, informacji,
  15. badania i eksperymentowania,
  16. zdrowego żywienia

Absolwenci naszego przedszkola to dzieci otwarte, twórcze, komunikatywne, przygotowane do podjęcia obowiązków szkolnych. Znają siebie i swoje możliwości, akceptują odrębność innych, potrafią odnaleźć się w nowej sytuacji, rozwiązują problemy, dążą do osiągnięcia sukcesu i radzą sobie z porażkami.

Zajęcia wychowawczo-dydaktyczne dostosowane są do możliwości rozwojowych dzieci i prowadzone są na wysokim poziomie. Dzieci mają stworzone warunki do twórczego działania, przyswajają ważne umiejętności przydatne w życiu dorosłego człowieka.

Przedszkole zapewnia opiekę, wychowanie w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa. Dzieci mają możliwość samorealizacji i aktywnego odkrywania swoich możliwości. Dzięki bogatej ofercie zajęć dodatkowych rozwijają swoje zainteresowania wzbogacając wiedzę o otaczającym świecie.

Wychowankowie mają w nauczycielach wsparcie, a ci każdemu dziecku zapewniają podmiotowe traktowanie i dbają o jego wielostronny rozwój. Nauczyciele w naszym przedszkolu współpracują ze sobą i dzielą się zdobytą wiedzą. Pogodna atmosfera w przedszkolu i życzliwi nauczyciele umiejętnie otaczają opieką wszystkie dzieci.

Przedszkole ściśle współpracuje z rodzicami, uwzględniając ich potrzeby i oczekiwania. Angażuje rodziców do pracy na rzecz przedszkola. Rodzice są naszymi sojusznikami, a działania nasze są skoordynowane. Wszyscy pracownicy naszej placówki współdziałają ze sobą. Tworzą przyjazną atmosferę, dzięki której dzieci czują się akceptowane i bezpieczne.

W przedszkolu ciągle wzbogacamy swoją bazę dydaktyczną. Sale wyposażone są w nowoczesny sprzęt, nowe meble, pomoce dydaktyczne i zabawki. Nasz plac zabaw zaspakaja potrzeby ruchowe dzieci na świeżym powietrzu i zachęca do zabawy.

Nasze przedszkole ma dobrą opinię w środowisku lokalnym. Dobra baza, wyposażenie, estetyka otoczenia dopełnia działania wychowawczo-dydaktyczne i wpływa na wysoką ocenę. Przedszkole jest zarządzane w sposób sprawny , a pracownicy mają satysfakcję ze swojej pracy.

Każde dziecko jest dla nas ważne! Zrobimy wszystko, aby czuło się akceptowane i bezpieczne oraz pomożemy mu poznać siebie, stać się samodzielnym i otwartym na świat.

Tolerujemy tylko pozytywne zachowania i wspieramy każdego przedszkolaka w jego rozwoju na miarę jego możliwości.

Pragniemy, w każdym dziecku rozbudzać ciekawość świata i ludzi, spostrzegawczość i wrażliwość. Chcemy wychować dziecko z bogatą wyobraźnią twórczą, zdolne do spontanicznej ekspresji własnych uczuć i myśli, otwarte na pomysły i inspiracje płynące od innych osób oraz gotowe szukać nowych, lepszych i oryginalnych rozwiązań.

  1. stworzenie najkorzystniejszych warunków do rozwoju,
  2. rozbudzenie zaciekawienia poznawanym światem,
  3. kultywowanie własnej, naturalnej chęci uczenia się,
  4. wyzwalanie radości z poznawania i uczenia się,
  5. stymulowanie całościowego, harmonijnego rozwoju dziecka, zgodnie z jego   indywidualnym tempem,
  6. nauka przez aktywne działanie,
  7. głębokie poszanowanie osobowości dziecka, zapewnienie mu jak największej samodzielności i niezależności od dorosłych,
  8. okazywanie sobie wzajemnej pomocy,
  9. włączanie rodziców do procesu wychowania i wspierania nauczyciela w kształtowaniu właściwej osobowości dziecka.

Formy współpracy z rodzicami:

  1. zebrania ogólne z rodzicami oraz Radą Rodziców,
  2. zebrania grupowe,
  3. zajęcia adaptacyjne dla nowo przyjętych dzieci,
  4. konsultacje indywidualne,
  5. prowadzenie kącika dla rodziców(informacje, eksponowanie prac),
  6. organizacja dni otwartych i zajęć otwartych dla rodziców),
  7. organizacja szkoleń , warsztatów integracyjnych dla rodziców,
  8. włączenie rodziców do organizacji imprez kalendarzowych, przedszkolnych,
  9. angażowanie rodziców w pracę na rzecz przedszkola i poszczególnych grup.
  1. przedszkolaki uczestniczą w przeglądach, konkursach wspólnie z innymi przedszkolami,
  2. zapraszanie nauczycieli z innych placówek w celu prezentowania pracy, szkolenia, warsztatów i wymiany doświadczeń,

Współpraca z:

  1. Urzędem Miasta i Gminy ( akcje, konkursy, sprawy organizacyjne),
  2. Komendą Powiatową Policji- bezpieczeństwo,
  3. Strażą Pożarną - bezpieczeństwo,
  4. Biblioteką Gminną ,
  5. Miejskim Ośrodkiem Kultury,
  6. Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Zielonce,
  7. Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej,
  8. Związkiem Nauczycielstwa Polskiego w Wołominie,
  9. SANEPID-em w Wołominie
  10. sponsorami